Serpent Project 4X er en revolutionerende og innovativ 1/10 Touringcar. Det har det splinterny spjælddesign, meget lavt tyngdepunkt og for / bag er bygget med mange af dem samme dele, så du har brug for færre reservedele. Leveres som kit uden elektronik, hjul og karosseri.
PS! Produktteksten er maskineoversat fra norsk.
SpecifikationerBil: | Projekt 4X # 400030 |
Klasse: | 1/10. Skala 190 mm Elektrisk |
Formål: | 190Mm konkurrence touring car |
Chassis: | 2Mm carbon, CNC bearbejdet |
Suspension: | Separeret hæve- og rullesystem |
Bagaksel: | Baghjulsdifferentiale med sammensatte gear |
Foraksel: | Forreste spole med klinger |
Drevsystem: | 4Wd gennem 2 kevlarforstærkede tidsremme |
Støddæmpere: | 2 Varmedæmpere og 2 rullespjæld |
Hjulfod: | 254Mm +/- 4mm |
Sporbredde foran: | 190 Mm +/- 6mm |
Sporbredde bag: | 190 Mm +/- 6mm |
Vægt (chassis): | 550 Gram |
Indstillingsmuligheder: | Camber, Caster, Down-stop, Up-stops, Toe-in, Track bredde & Roll centre |
Oplysninger fra producentenSlanger Project 4X splinterny, revolutionerende og innovativ 1/10 Touringcar
Project 4X touring car har et unikt nyt og velprøvet design, hvor ophængene fungerer på en meget effektiv anden måde med et ekstremt lavt tyngdepunkt, meget let at arbejde på og meget holdbart. Let at køre og sidestille hurtigt!
GenereltHøj ydeevne 4wd turnébil med et ekstremt lavt tyngdepunkt og et unikt ophængssystem, der adskiller rull og hæveopsætning. Dette kombineret med et velprøvet transmissionssystem og overordnede Slangekvalitet og tekniske løsninger.
KuglelejerHøj kvalitet, smørret NSK-lejer med lang præcision, lavet af hærdet stål overalt.
FastenersStålbeslag i høj kvalitet for holdbarhed. Minimeret antal forskellige skruer for let montering og vedligeholdelse
ChassisKulfiberchassis i 2,0 mm tykkelse. Forsænkede huller og designet til at have lige flex venstre til højre. Skruerne til at indstille ridehøjden justeres fra bunden af chassiset med kun en skrue foran og en bagpå med en enkel og effektiv mekanisme til justering af ridehøjden.
Batteri monteresAvanceret batteri, der er lavet af aluminium og kulfiber, og lad batteriet placeres mere foran eller bagpå og fastgør det godt på plads. Shorty lipos kan placeres centreret, foran eller bagud.
Flydende servoholderServomount er en kombination af en carbon stag og aluminiumsstolper. Kulstangen er boltet til den centrale stag og berører ikke chassiset for at forhindre flexindflydelse.
StyresystemStyresystemet med ballaseret aluminium består af et omvendt grebssystem til bedre kontrol af Ackermann-indstillingen. Vinkelforskellen mellem indvendige og udvendige hjul er langt mere lineær end i konventionelle design.
GearsystemForan har 4X slidstærke dobbeltfuger med dobbelt fugekort, der er kombineret med spole af klingetypen. I den bageste letvægtsbelagte aluminium cvd-stil bruges dogben med holdbare fjederstålhjulaksler. Både for- og baghjulshekser er en let aluminiumsdesign
Styreblokke/stolperForan og bagpå er de samme styreblokke/-støtter i brug. Pivotball-systemet giver mulighed for lette og hurtige opsætningsændringer og fungerer meget problemfrit. Foran er der 3 Ackermann-positioner, og shimming under rattet kan bruges til finjustering af bumpsteer-karakteristika. På bagsiden gør systemet det muligt at indstille reaktiv bageste styring. Dette RRS-system giver mulighed for en skift af indskydning, mens ophænget komprimerer og dermed øger hjørnespidsen.
Bærearm/pullrods/rockersDe nedre ønskeben er de samme foran og bag, og det samme gælder for overarme. Underarmene monteres på 2 korte drejestifter og holderne har en masse plads til at lege med akselafstand ved hjælp af klip. Underarmene har også 2 nederste stopskruer for og bag. De øverste ønskeben muliggør hurtige hjulskift med klip og kører på en let aftagelig lang drejestift.
Vippearm og pullrods-systemTrækroderne forbindes til overarmene og betjener det ballracerede aluminium vippesystem, der aktiverer dæmpningssystemerne til hæve- og rullehandling. Alle trackrods og pullrods er lavet i belagt let og hårdt 7075 T6 aluminium.
Holder med øverste hængsler og stivne i aluminiumEnheden er opdelt i 2 sektioner for at lette vedligeholdelse og ændring af indstillinger. Den indre topstag forbinder begge sider og skaber en meget stærk struktur, der forhindrer finjustering. Den øverste afstivning er forbundet til de nederste beslag med aluminiumstivne. Disse afstivere kan let fjernes, hvis der er behov for mere flex. Enheden hviler på rullecenterafstandsstykker. Tilføjelse af ekstra shims til skiftet cambergain og rollcenter er en enkel og hurtig indstilling.
Kofangere og karrosserierForan et stærkt kofanger sæt ved hjælp af en stor størrelse, men let skum kofanger, der er sandwitched mellem den nederste komposit kofanger og den øverste grafit holder. De fleksible støbte bodyposts med drejeligt system går igennem. Valgfrie kropshøjdesystemer er tilgængelige. På bagsiden forhindrer den nederste kofanger beskadigelse på bagsiden af 4X og de støbte bodypostre med drejelig systemsamling på en tyk og stiv kulstofplade, som er en del af den stærke bagendenhed.
SuspensionI 4X-bilen kører bilens rulle og rulle og indstilles uafhængigt. Den forreste og bageste ende af bilen er næsten identisk i design og deler mange af de samme dele, så du har brug for mindre forskellige reservedele.
Kør dampbådDer er en, der har en spjæld foran og en bagpå, og de fungerer på samme måde. Højdæmperen er placeret lige over kabinettet for at sænke tyngdepunktet. Trækroder, der er forbundet til overarmene, forbindes med vippesystemet. Vippesystemet er tilsluttet gennem en drejelig enhed til motorens spjæld og rullespjæld. Den lille hjulspjæld har en lille stærk støddæmperfjeder og er oliefyldt. Forskellige olier og fjedre kan bruges til opsætningsarbejde, hvilket hovedsageligt påvirker overgangsstød og on-throttle/off-throttle. Det er let at få adgang til fra bunden af chassiset. Kørehøjden indstilles med en enkel indstilling af en skrue i chassiset, både foran og bag.
Rul dampbådRullespjældsenheden består af et olielegeme til fugt med en gennemgående skaft og har en lille fjeder på hver side. Denne enhed styrer rullen på chassiset, den fungerer som en antirullestang. Forskellige olier og fjedre kan bruges til opsætning. Hele enheden kommer ud, når der kun er løsnet to skruer. Man kan have komplette rullespjældsenheder klar til at ændre indstillinger på få sekunder.
Stativ til chassis7075 T6 central alu stag sørger for forbindelsen mellem for- og bagenden og forhindrer uønsket finjustering og sørger for torsionsstress. I de fleste situationer fjerner det behovet for et øverste dæk.
MotorophængEkstremt lavt 7075 T6 aluminiumsmonteringsbeslag, der fungerer som et stik til mellemspaltholdere, tilslutning til RRS-systemet, holder til alu-stivner og stik til den centrale stag, alt sammen.
GearforskelDen pænt formede fornyede geardifferentiale er udstyret med nye indvendige gear, der gør det superglat. Den kompakte og lette enhed har en god mængde olie for at levere stabil ydelse under løbet. Det er hurtigt og nemt at tage og montere forskellen.
Forreste spoleDen overtrukne aluminiumsspole med lette springstendrev er en bladtype, der sikrer enestående håndtering og holdbarhed gennem hele løbet, og det er let at udskifte knive efter behov. Det er hurtigt og nemt at tage spolen ud og montere den igen. Springsteelen er stærk nok til, at du let kan afslutte dit løb, selv med et knækket blad uden at beskadige drevene for meget.
DecalsSættet indeholder et Serpent logo mærkat ark og et Project 4X logo ark.
ManuelManualen i fuld farve leveres på en flot carbon look USB-stick, og den seneste version og opdateringer kan downloades fra Serpent-webstedet. Manualen indeholder en omfattende monteringsforklaring såvel som alle eksploderede visninger. De eksploderede visninger er aktive, så når du klikker på et delnummer vil det føre dig til det rigtige delnummer på vores websted.
Set-upsHvis opsætningsarkene er blanke, leveres en standard og en redigerbar pdf-fil, og opdateringer og opsætninger fra teamdrivere er også online på vores websted.
Projekt 4X bildesignProject 4X er en unik og innovativ racerbil. Dens meget unikke og forskellige design kræver, at føreren tager tid for at lære bilens dynamik og fuldt ud forstå dens funktioner. Når den først er forstået, er den ikke mere kompliceret end nogen anden racerbil.
OptionalsValgmulighederne for 4X-bilen er lille, da Serpent gjorde bilen til topniveau racing klar. De vigtigste muligheder er de forskellige fjedre, der bruges i hæve- og rullespjældet, den lette/fleksible chassisplade, kulfiberens øverste dæk og kropshøjdejusterere.
Nødvendigt for at færdiggøre bilen:Karosseri, kropsmaling, radioudstyr, speedo, motor, dæk/hjul, batteri, værktøj, gevindlås.
Midt akselafsnitDen ballraske holdbare hule fjederstål midtaksel holder de 2 træk såvel som sporet på plads. Samlingen er super let at opbygge og vedligeholde. Holdere af aluminiumskaftaksel er venstre og højre.
TransmissionTransmissionssystemet består af store diff og spole træk og effektive lavfriktionsbælter. De lette midterakseltræk er holdbare belagte aluminiumsenheder.
NøglefunktionerHelt nyt affjedringsdesignsystemAdskillelse af rullen og hævedynamikken, så disse kan indstilles separat til hjørner og til bulerMeget lavt tyngdepunktFor- og bagenden deler næsten alle deleOmvendt styresystem for bedre kontrol over Ackermann-vinklenHurtig adgang og udskiftning af spjældsenhederHurtig og nem justering af en skrues højdeHurtig og nem fjernelse af spole og diffNy spole med knive og nyt gearforskelRRS-systemstandardIFMAR Worlds 2016:Ved 2016 IFMAR ISTC verdensmesterskab i Beijing sikrede Viktor Wilck Serpent`s første A-slutresultat i denne klasse og forbedrede sit eget bedste resultat ved at komme på 3. pladsen. Ved verdensmesterskabet brugte 20 chauffører i alt en forproduktionsversion af Project 4X-bilen til at arbejde sammen som et hold, og samtidig udføre den sidste test.
ETS 2016:Først kun i brug af fabriksholdschauffører, er 4X afsluttet i A-hovedfinalen i mange internationale løb, inklusive 4 gange en finale i den berømte ETS-serie
EC 2016:En 5. plads til Viktor Wilck på europamesterskabet
Swedish Nats 2016:Swedish Nationals titel for Vikor Wilck.
Under hele test- og udviklingsprogrammet blev bilen testet af top og gennemsnitlige chauffører for at sikre, at den ikke kun er hurtig, men også let at køre. Resultatet ved IFMAR verdensmesterskab markerer den perfekte udgivelsesdato, da bilen har vist sig at være konkurrencedygtig på det højeste konkurrenceniveau.
Slange-designer David Ehrbar og Serpent er meget stolte over at kunne frigive denne nye innovative og højtydende bil til markedet.
Team Serpent har brugt Project 4X-bilen i over et år nu og har fortsat med at udvikle dette helt nye koncept. I de sidste ETS-løb var Viktor Wilck i stand til at ændre A-hovedledene i WC-, EC- og ETS-løbene og udviste meget god hastighed og konsistens. Designer David har anmodet nogle mere gennemsnitlige chauffører om at prøve sin bil, og de var forbløffet over, hvor nemt det var at gå hurtigt.
Da bilen er så ny og anderledes, vil Serpent bruge endnu mere tid på at forberede information om montering, opsætning og vedligeholdelse af Project 4X-bilen, i tekst, billeder og video, for at hjælpe dig med at lære og forstå konceptet og løsne løs dets fulde potentiale hurtigere. Selv om Project 4X-bilen først ser lidt kompliceret ud, efter at have forklaret det, vil du snart forstå, at den faktisk er ganske enkel og virkelig nem at arbejde med. Men den største fordel er, at det er meget let at køre og samtidig lynet hurtigt. Innovation udfører. Serpent Project 4X er her!
Oversigt over de vigtigste specifikationerSeparat rulle og hæve bevægelse i bilen for at gøre opsætningen lettere og mere præcisRulle- og hævdæmpere er små, de har kun brug for små mængder olieDæmpere inkluderer bearbejdede stempler for bedst mulig konsistensAlle spjæld er gennem stempelstemplesystemer, så der kræves ingen membranGodt udvalg af heave and roll fjedreAntirullestangsfunktion integreret i rullespjæld/fjedreLet og hurtigt at skifte/udskifte hele spjældsenhederneFor- og bagenden er næsten identiske, så der er behov for mindre reservedelePivotball-ophæng for enkelhed og fri bevægelsePivotballs er meget mindre i diameter end i tidligere touring bilerNem fjernelse af diff og spoleEkstremt lavt tyngdepunktOmvendt styresystem for bedre Ackermann-geometriIntet øverste dæk er nødvendigt (øverste dæk er tilgængelig som valgfri til hårde racersituationer)Midtstiver af 7075 T6 aluminium til stivhed og anti-tweak, der forbinder for- og bagendenMotorholder i ét stykke, som også forbindes til midtstiveren og det bageste RRS-systemRe-Active bageste styring RRS system er standardBallracerede midtakselholdere tillader let vedligeholdelse og skift af tandhjulPullrod aktiveret system med vippere for at aktivere spjældetSamme hjulspjæld foran og bag, som er monteret under diff/spolen lige over chassiset for mindst mulig tyngdepunktNy forskel ved hjælp af nye gear til endnu jævnere funktionBatteri monteringssystem gør det muligt at placere batteriet mere foran eller bagpåHvis der bruges shorty Lipos, kan Lipo placeres i 3 konfigurationerEn justering af ridehøjden fra chassisets sideLet forreste aluminiumsspole med hærdet stål fordrer at bruge kniveCarbonfiberchassis i 2 mm som standardDJC-system i fronten er lavet af fjederstål forhindrer fladjern og bageste almindelige cvd'er lavet af 7075 T6 aluminium, der sparer vægtn kort og en længere kevlarforstærket drivrem og supertrue rullehjul, mellemspindelskiver lavet af hårdt eloxeret aluminium for maksimal holdbarhed