Fragtfri bestilling over 1.000 kr. Vi fortolder!
Udskriv produktark

RPM -82242 bageste arme HPI Lightning & Firest

Ikke længere lagerført
Årsagen kan være, at produktet er udgået af leverandøren, erstattet med et nyt produkt, eller har haft for lidt efterspørgsel. Eventuelle spørgsmål kan rettes til kunde service.
Produktinfo
Tip din ven
Anmeldelser

Produkt information

RPM-82242 bageste arme HPI Lightning & Firestorm - Sort.

Leverandørinfo:

Box-stock, Lightning er en ganske robust lastbil, men hard-core racere og bashers klarer at finde sine svagheder. Hvor RPM træder ind. RPM A-arme og skotter til HPI Flash, Firestorm RTR, E-Firestorm & E-Firestorm Flux er designet til at fjerne disse mindre svagheder hos disse ellers stærke konkurrenter. Vores mål var enkle: Gør dem stærke, få dem til at skride fri og få dem til at se godt ud på lastbilen. Opgave udført!

Styrke er altid en af de første prioriteter, når man designer eftermarkedsdele til ethvert køretøj. Ved at øge tykkelsen af materialet omkring både den indvendige og den ydre hængselstift, vil opsplitning af A-arme ved hængselstifterne være en saga fortid. Vores front A-arm design eliminerer lagerets frontskott til fordel for et nyt design, der spreder slagkrafter over et meget større område. Dette fordeler disse kræfter mere jævnt og hjælper med at forhindre brud på de mere følsomme, dyrere og skrøbelige indre komponenter. Vi fokuserede også på hængselboltesystemet, der bruges på A-armene. Ved hjælp af et lille skruehul så tæt på hængselstiften, som lagerarmene svækker A-armene på det tidspunkt. Vi flyttede hængselboltets fastholdelsesskruer på linje med hængselstifterne og styrkede vores A-arme markant i processen.

Bagerste A-armeVores næste mål - eliminere skråben - var en enkel sag at bruge nøje kontrolleret materialebehandling og stramme formtolerancer for at tillade et frit bevægeligt ophængssystem uden unødvendigt frit spil. Vi strammede størrelserne omkring hængselbenene og eliminerede bevægelse foran og bagpå ved de indvendige og ydre hængselbolter (den forreste ende for eksempel muliggør over 1/16 ?(1,5 mm) bevægelse fremad og bagud)! Slutresultatet er et ophængssystem, der holder indstillingerne for kammer, tå og hjul næsten perfekt, selv under de hårdeste forhold.

Vores endelige mål - at skabe et smukt sæt ophængearme - kom fra vores standard praksis med at afskrække A-armens for- og bagkanter. De 30 graders vinkler skaber en slank profil, der ikke kun ser godt ud, men også skærer gennem snavs og luft for at hjælpe med at reducere det samlede træk. Form og funktion, alt sammen rullet til en!
Flere så også med