Fragtfri bestilling over 1.000 kr. Vi fortolder!
Udskriv produktark

STM FW190 Warbird ARTF

Ikke længere lagerført
Årsagen kan være, at produktet er udgået af leverandøren, erstattet med et nyt produkt, eller har haft for lidt efterspørgsel. Eventuelle spørgsmål kan rettes til kunde service.
Produktinfo
Anbefalet tilbehør
Dele
Tip din ven
Anmeldelser

Produkt information

Tough Warbird fra STM lavet i EPO med tilbagetrækning, modellen har et vingespænde på 113 cm og leveres med elektronikken fuldt monteret. Det er kun nødvendigt at montere ror, propel og lignende for at flyve. Flyet leveres uden radio, modtager, batteri og oplader. Det anbefalede batteri til denne model er 3S Lipo ved 1600-1800mAh ved 20-30C med dekankontakt.

Anbefalet tilbehør

PS! Produktteksten er maskineoversat fra norsk.

Modellen flyver meget godt, og med tilbagetrækningen får du en ekstra dimension under flyvningen.
STM FW190

Fw-190A var et alvorligt chok for RAF, da den ankom på scenen i 1942. Indtil Spitfire MkIX ankom, klassificerede den Spitfire MkV fuldstændigt. Ikke underligt, at det fik tilnavnet "Slagterfuglen"! Fw-190 blev hurtigt det valgte valg for mange tyske jagerfly og forblev i produktion i forskellige former for resten af krigen.

ST har genoprettet en fabelagtig udgave af Fw-190A og overdrivet detaljeniveauet på den, som ikke før har været set på en skummodel.

Der er en fuldt skaleret tilbagetrækkende understel som standard med konturerede døre, der har arbejdende, fjedrede oleo-stivere. De delte flapper har skjulte forbindelser inde i vingerne og er utroligt effektive. Langsomt, kontrolleret landinger på rolige dage er overhovedet ikke noget problem. Betjeningsoverfladehængslerne er fuldt skjult, og horn/skubbe er blevet minimeret for ikke at ødelægge skalaudseendet.

Den kraftfulde børsteløse outrunner-motor kører en skala, 3-bladet propell gennem en skalespinner med integreret ventilator. Ligesom den rigtige !!! Ventilatoren tilvejebringer også den nødvendige køleluftstrøm til motoren, batteriet og ESC, og at luften kommer ud via skalaets udstødningsudsparinger. Strømstyring kommer fra den nyeste 36A ESC med integreret BEC-kredsløb. Denne BEC er mere end nok til de fem forinstallerede 9g servoer.

Cockpiten har et sæde, kontrolkolonne og instrumentpanel og har bare brug for en pilot for at fuldføre.

Det fantastiske farveskema og dekaler er prikken over i'et, hvilket giver denne Fw-190 den 'wow'-faktor, som hun rigtigt fortjener.

Ude på marken opdager du hurtigt, at ydelsen matcher udseendet. Kontrollerne er glatte, kraftfulde og giver det rigtige niveau af feedback. Motoren styrer hende gennem alle skalamanøvrer og mange flere. Store, brede løkker og langsomme ruller er dagens orden!

Slip klapperne til landing, og hun sætter sig ind i en kontrolleret tilgang i lige den rigtige holdning.

ST Model Fw-190 er en ideel første stridsfugle til at flyve (hvis du kan stoppe dig selv med at beundre den på jorden!)
  • Vinge: 1130 mm (44,5in)
  • Længde: 995mm (39,2in)
  • Vægt: 990 g (34,92 oz)
  • Servoer: 5 x 9 g inkluderet
  • Radiosystem: 5 kanaler krævet
  • Elektrisk motor: Børsteløs Outrunner inkluderet
  • Hastighedskontrol: 36A inkluderet
  • Vingeområde: 21,3 dm2 (330sq.in)
  • Vingerbelastning: 46,5 g/dm2
  • Anbefalet tilbehør

    Varta Industrial Pro AA batterier - 4stk
    3|56|4
    kr 29,-
    SkyRc E430 LiPo/Life Afbalanceringslader 2-4S 220V
    3|57|909
    kr 319,-
    SkyRc E3 LiPo Afbalanceringslader 2-3S 220V
    0|0|909
    kr 289,-

    Produktanmeldelser

    For et fly!
    Bruger har kun givet karakter
    21.07.2012 af tommy andré
    Her får man virkelig mye fly for pengene! Denne vakre modellen monteres på under 10 minutt helt uten lim, og er mer eller mindre flyklar ut av eska. Svært detaljrik til foamie å være, med detaljert decal-cocpkit (med sete og stikke!). Det eneste jeg savner her er muligens en pilot. At svastikaen er fjernet fra halen kan ha noe med at det er et nazi-symbol, men for at denne modellen skal være mer tro som skalamodell, hadde det vært kjekt om man kunne velge en modell med svastikaen tilgjengelig. Batterifestet er genialt laget under ei luke i nesa, og den nydelige skalaspinneren med kjølevifte sørger for god kjøling til motor, fartsregulator og batteri. Propellen ligner også på orginalen. Setter man opp forsinker på flaps og retract-servoene, oppfører flyet seg meget skalalikt i lufta. Med 35-45% expo på balanseroret får man en herlig flyfølelse. Egenskapene i lufta gjør dette flyet til en god 2. modell, til taildragger å være, er hun veldig snill på bakken. Med sakte throttling på stikka, og så snart halen er i lufta, fortsetter flyet silkemykt bortover stripa til man får stor nok fart til å ta av. Flyet kan fly relativt fort, men det som overrasket meg mest var stall-hastigheta. Med full flaps og gear down kan man nærmest stå stille med denne maskina. Har flere ganger opplevd at maskina rett og slett ikke vil ned på bakken før jeg flyr under min ´komfortable´ landingshastighet. Det eneste negative jeg kan skrive ned er at da skalaunderstellet er mer eller mindre laget i plast, kan jeg se for meg at dette er deler som kan komme til å ryke/bøye seg dersom man lander hardt på et hardt underlag. Mitt understell har allikevel overlevd et par relativt harde landinger hittil, og reservedeler/forsterkningsmodifikasjoner finner man på diverse nettfora om man er kjapp på Google. Alt i alt et veldig flott produkt. Er du ute etter en Warbird som ser flott ut, som har mange funksjoner, og som ikke tar særlig stor plass, kan jeg bare si én ting: løp og kjøp! Karakter: 6/6 PS: Legger ved en lenke til en stilig video jeg laget av maiden flight. Lydeffektene er lagt til i ettertid da flyet er SVÆRT stillegående, noe som gjorde at lyden ikke ble fanget opp av GoPro-kameraet mitt! :) http://www.youtube.com/watch?v=Tb-V9utHV18 Enjoy!
    Dette hjalp mig 21
    Tillägg till "Första intrycket"
    Bruger har kun givet karakter
    08.10.2018 af TomasE
    Om Du flyger modellen på gräs: Förstärk vingens framkant vid landställsinfästningen (jag har limmat in ca. 3 cm långa kolfiberstavar där). 190:ans ställ sitter ju nära framkanten. Köp ett extra set med landställsdetaljer & en propeller. Försök landa modellen med lite motor & anfallsvinkel på gräsbana för att undvika "tippning". På asfalt kan Du sätta ner modellen på huvudstället.
    Dette hjalp mig 1
    Första intryck av modellen.
    Bruger har kun givet karakter
    07.10.2017 af TomasE
    Mycket lättflugen, exeptionellt stabil men svarar likväl mycket bra på roder i alla hastigheter. Extremt tyst modell, kanske något för den som vill utrusta sin modell med de motorljudsutrustningar som finns på marknaden (BMW 801-motorljud). Denna modell kan utan vidare användas för skolning med dubbelkommando.
    Dette hjalp mig 1
    Viser 3 / 3 kommentarer
    Giv din feedback

    Flere så også med